Heliriin Puistamaa “Ööst öhe”

Noore autori esikkogu sisaldab filosoofilise alatooniga loodus- ja tundeluulet. Ja mis on inimtunneteist  tähtsaimad – eks ikka armastus ning sõprus. Luuletustes,  nii riimiga kui riimita, on meloodilisust ja rütmi – seda x-faktorit, mis tekstist teeb värsid.

Mõned illustreerivad näited. Kõigepealt katkendeid  kogu nimiluuletusest “Ööst öhe”:

Tähistaeva valgus kahest kehast ühe voolib
Igihaljas tunne tantsib ümber naba tiire
Argipäeva meenutavad uinund riided toolil
See on meie aeg ja hetked. Austagem neid viive.

Päiksetõus ja tunded teineteise kaisus õrnalt
Uue päeva vastu võtab armastuse soojus
Lähed igapäeva, tööle, lahkumata kõrvalt
Meie tähed meie taevas. Loodan – nad ei looju

Lembeluuletusest “Üksi, aga kahekesi“:

Üksi on mõnikord hea
koos olla tunduvalt parem
kaugusekartus, ma tean
oleme. Hiljem või varem
igatseb käsi su pihku
minagi embusse, kaissu
hirmud? Ma köidan need vihku
hoolin. ja usaldan vaistu

Luuletuses “Kiri sõbrale” ütleb autor:

Sa ju jagad mu mõtteid
Ja seepärast tead –
Kõik, mis kuidagi halb
On ka millekski hea!

Pea meeles
Et sisemist silmade sära
Mitte kunagi! Iial ei võeta
Meilt ära!

Ja teine emotsionaalne katkend luuletusest “Kiri sõbrale nr.2”:

Alati kui Sul on raske
Pisarad, otsa saab jaks
tea, tunneli lõpus on valgus
mis ei tapa, teeb tugeva(ma)ks

Noore inimese mässumeelsusest annab aimu luuletus “CV”, mõneti sarnane Triin Tasuja “Provintsiluulele”:

Püksipõlved meelega ma kulutasin auku
peletamaks väikelinna kriitilisi rauku
Rõngastasin sihilikult keha mitmest kandist
erinesin – sooja peaga, aru poolest sandim

Suured nööridega kirsad sikutasin jalga
Siis kui “harja”  tegin pähe, pidu alles algas
Külarahvas ahhetas, et kord ma olin armas
Mina olin rahul. Vahevõit nii oli varnas

Aukus püksipõlvi kannan senimaani julgelt
Ainult mõttemaailm teisi radu pidi kulgend
Leplikumalt suhtun nüüd ehk väikelinna vaenu
Elan endale ja jätan minevikku raevu.

Loodusluule näitena saab lugeda luuletust “Suvi” meie kirjandusveebi rubriigist Luuleleid.

Ülli Tõnissoo

One response to this post.

  1. […] jätab kestvama pildi kirjandusmaastikule, seda saab näidata vaid ajasõel. Muljeid Triinu Merese, Heliriin Puistamaa ja Joanna Ellmanni luulekogudest on siin kirjandusveebil juba […]

Lisa kommentaar

